blink2

Saturday, 26 November 2011

jom la sama-sama berhijrah!

assalamualaikum
helo


masuknya waktu maghrib tadi, maka masuk lah tahun baru maal hijrah yang ke 1433..anda baca tak doa akhir tahun and doa awal tahun??kalo kita baca doa akhir tahun syaitan berkata :


"kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak adam pada setahun ini dan ALLAH akan binasakan aku satu saat jua. dengan sebab membaca doa ini, ALLAH ampunkan dosanya setahun.."


and kalo kita baca doa awal tahun, syaitan akan berkata :


"telah amanlah anak adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana ALLAH telah mewakilkan 2 malaikat memeliharanya daripada fitnah syaitan"


best kan?? semoga dengan bermulanya tahun baru maal hijrah ni, maka adanya azam baru..marilah kita bersama2 membuat satu perubahan ke arah yang lebih baik *banyak pon tak pa :)* semoga bertambah amalan kita and sama-sama mendekatkan diri kepadaNYA..kurangkan dosa, tambahkan pahala.. =)


alhamdulillah,,tadi kita mulakan tahun baru ni dengan bersembahyang jemaah..moga dapat istiqamah dan di jadikan amalan insyaALLAH  :) 


untuk perempuan, kalo yang tak labuhkan tudung, jom la labuhkan, jangan tinggikan sanggul, jaga tingkah laku, jangan gedik sangat *nampak tak mature kalo gedik..serius!* pakaian longgarkan, labuhkan hingga bawah punggung, pakai stokin kaki, pakai stokin tangan, jaga percakapan, jaga mata, jaga nafsu, and macam2 lagi la..huhu..ni peringatan untuk saya jugak..tapi, niat kerana ALLAH and mestila ikhlas, bukan orang suruh *terpaksa*..semoga ALLAH terima perubahan kita ni insyaALLAH  :)


nk tau apa azam saya seterusnya?? saya nak kawin awal!!haha..kalo di izinkan dapat jodoh awal, insyaALLAH, dapat la nak kawin awal..oppss..hehe..semuanya bergantung pada ALLAH..kita merancang, tapi DIA yang tentukan, right?? doakan saya ada jodoh awal..hehe..*aura kawin awal melanda aku,,haha*
azam yang seterusnya  :  saya nk berjaya dalam kos yang saya dapat ni..moga dapat fokus dalam kelas and doakan saya dapat jd saintis..hehe  :) insyaALLAH  


sebenarnya banyak lagi azam saya tahun ni..tapi takkan nk bagitau semua kan??hehe..


tu je la nak di kongsi kat sini..


thanks for reading!  =p


assalamualaikum~
signature by annyss92

No comments:

Post a Comment